torsdag, augusti 07, 2008

Jämställdhet

Förr brukade vi bråka en hel del om vem som gjorde vad hemma. Eller vi och vi, jag brukade starta bråken när jag kände mig trött och less (vilket i och för sig händer fortfarande!). Nu arbetar vi på som två små myror och gnor och det känns som vi gör lika mycket, fast olika saker. Kanske har vi också hittat våra roller vad som funkar för oss? Vi är rätt traditionella i uppdelningen förutom att jag helst inte lagar mat och handlar och diskar! Men jag gillar rätt bra att städa och tvätta och det behövs det ju göras titt som oftast.

Istället har de senaste tjafsen handlat om egen tid istället. Vem som behöver en paus. Läsa tidningen ifred, surfa nätet. Slippa ha en trotsig 2,5-åring i hälarna och en gnällig 8-månaders bebis i famnen samtidigt som man försöker åstadkomma något. Då kan det vara riktigt skönt att laga mat eller diska.

Inga kommentarer: