tisdag, juli 28, 2009

Semester!

Underbart och skönt! Nu är det 4 veckor utan avbrott för jobb. Har jobbat 4 pass torsdag till söndag och det känns i huvudet framförallt men även i form av trötthet. Jag har jobbat med mina favvosektionsledare vilket är jätteskönt. Bra backup om det är något. Och fyra pass på sommartid går inte bara på räls.

På plussidan är att jag börjat cykla till jobbet. Lite nervöst innan eftersom jag var osäker på vägen och hur lång tid det skulle ta. Men det visade sig vara cykelväg hela vägen, ca 2 mil enkel väg. Jätteskönt att bara kliva upp ur sängen på morognen sätta sig på cykeln och lyssna på sommarpratare. Morgan Alling och Malin Sävestam (?) var riktigt bra. Det är skönt att få perspektiv på tillvaron och det fick jag verkligen. Rekommenderas! Dusch och frukost på jobbet. Sedan var jag verkligen redo att jobba. Likadant på hemvägen. Den vanliga tröttheten som gör att jag nästan somnar i bilen på vägen hem infann sig inte. Behövde inte gå och lägga mig när jag kom hem för. Energin räckte nästan hela kvällen även om jag fick en koma-svacka vid 7-tiden.

Nu väntar en vecka här hemma, sedan sticker Ebba, Stefan och Julius iväg på en veckas semester. Jag väntar mamma-besök från och med tisdag nästa vecka. Det ska bli trevligt. Kanske åker vi och tittar på runstenarna i området? Mamma har tjatat på mig länge men jag har känt mig måttligt road. Hon har dock prackat på mig en lånebok om vikingatiden och vårt område har ju varit bebott så länge. Har bara bläddrat i den men det är onekligen fascinerande.

Jag tänker mig också några små trädgårdsutflykter också. Och så kommer Tooticki hem. Det är tomt när det inte finns någon katt som stryker omkring och fyller upp den sista familjeplatsen!

Inga kommentarer: