onsdag, juli 15, 2009

Hemmasemster är härligt... idag

En mycket bra dag! Alla är hemma och det har varit fint. Visserligen inte utan diverse små och stora utbrott från föräldrar och barn men sammantaget mycket bra. Jag har pysslat och lagat lunch. Haft sovmorgon två dagar på raken och känner mig utvilad. Gått omkring och funderat trädgård. Det kliar i fingrarna att flytta och plantera om. Jag börjar ju få material till det. Men jag försöker hålla mig. Rådjuren och sniglarna hålls i någorlunda schack.

Stefan och Ebba har snickrat. Julius har landat mentalt efter Englandsresan med läsning och lek. I eftermiddags åkte vi och badade. Jag gillar post-klockan-tre-bad. Då slipper man smörja in sig och alla barnen och det börjar bli folktomt. Eller i alla fall mindre folk. Idag blev vi kvar till halv sex. Otto upptäckte mellanpoolen och blev tvärfast. Julius har verkligen utvecklat sin simning. Han är som en fisk i vattnet nu. Slarvar fortfarande lite med arm- och bentag men simmar lätt 100 m. Och som han dyker! Jättekul. Så i år har Julius tagit märket Guldpappan. Ebba har inte riktigt klarat sin Guldpappa än för hon ska dyka i från kanten och simma 10 m under vattnet och det fixar hon inte riktigt. Jag satte ribban högt och sa att Guldmamman var att göra en volt ner i vattnet men jag får nog ta tillbaka det. Det är nog för svårt i år. Kanske ska utmana Ebba att hoppa från 3 m i Stockevik?

Ikväll har Stefan grillat hamburgare och jag har druckit rosébubbel. Det är sommar om något.

Inga kommentarer: