måndag, juli 20, 2009

Mer hemmasemester

Jag kom iväg på en träningsrunda igår i alla fall. Det var bra, kändes underbart efteråt och bra även nu på morgonen. Det är det som är så fantastiskt med att springa, det räcker med en halvtimme, det är maximerad träning om man har dåligt med tid. Just nu saxar vi rejält Stefan och jag. Han vill ut i garaget och bygga och jag vill dels att han ska bli färdig och dels få loss lite tid här och var till träning och trädgård. Planerna är en redskapsbod, dela av garaget med en vägg och så sist men inte minst en trapp. Det hela skulle vara lättare att genomföra om inte Ville börjat sömnstrula igen. Det går åt en del tid till att sova ikapp på dagen vad jag förlorat på natten. Dessutom blir jag väldigt låg av sömnbristen, vilket inte är så roligt för de övriga i familjen. Små problem blir gigantiska. Inatt har varit den bästa på en vecka, han vaknade halv fem, mest tror jag för att oväder dragit in och dörrarna stod och smällde i korsdraget. Till slut somnade vi om och jag fick sova till halv sju.

Ebba och Julius läser och läser. Jag trodde faktiskt inte Julius skulle bli någon bokslukare, jag trodde inte hann skulle ha tillräckligt mycket ro i kroppen. Fel hade jag. Igår klämde han första halvan av Harry Potter och de vises sten. Förutom att ägna dagen åt läsning kom Ebba på något som hon tyckte var en bra idé. Hon tänker göra ett diagram över hur mycket det regnar. Hon ska läsa av regnmätaren varje dag efter frukost. Gärna för mig!

Inga kommentarer: