tisdag, juli 21, 2009

Lång-sov

Inatt har jag sovit 6 timmar på raken utan att bli väckt! Helt fantastiskt, jag känner på mig att dagen kommer att bli bra! Dessutom fick jag sova nästan 3 timmar till efter väckningen! Igår hade vi gäster, kompisar som också har fyra barn! Vi fyra vuxna var helt klart i underläge med 8 barn i åldrarna från 1,5 - 12 år. Ville blev förmodligen helt uttröttad och utlekt, därav den långa skönhetssömnen. Tur med vädret hade vi också. Uppehåll hela dagen, mest sol och lagom varmt.

Idag väntar snickeri för Stefan. Jag står för hushållet fram till träningsdags. Och vilken rasande tur att det finns rester från igår! Grillspett och taboulleh, det blir fina grejjer. Ikväll ska jag spinna och svettas! Snart väntar fyra dagars jobb så det gäller att ladda med energi.


Jag är löjligt stolt över mina fänkålar! Kolla vad stora de är!


Årets skörd av schalottenlök.

2 kommentarer:

Olle sa...

Härligt med egna och purfärska grönsaker! Och vilken fin vinjett du har lagt upp!!

RosaMilton sa...

Jag har stulit den från dig! Vinjetten alltså! Hoppas det är ok! Kände du inte igen bilden?!