fredag, september 08, 2006

Jag gör vad som helst för en kopp kaffe!

Otto sover så dåligt nu så jag tror att jag kommer bli galen! Jag tycker jag är bra på att sova och har för det mesta inga problem med att bli väckt för amning men det här börjar närma sig gränsen. Han vaknar varje timme förutom ett 2-3 timmars pass mitt på natten (tack för det). Jag går och lägger mig tidigare och tidigare, igår släckte vi lampan 21.30. När jag vaknade nästa gång, kändes det som om det var mitt i natten tills jag tittade på klockan. 23.15! Det är ju ungefär när jag brukar gå och lägga mig i vanliga fall.

Klockan 06 vaknade han för gott, morgonkissade och sedan var det halliballoo, vi tog ett morgonbad tillsammans (med mycket plask), då vaknade givetvis Julius, som väckte Stefan. Klockan halv sju hade jag väckt Ebba och så hade vi lite morgonmys i sängen hela familjen. Julius lekte kanonkula med täcket över huvudet, varpå han missade va sängkanten var och föll huvudstupa i golvet. Efter det lugnade han ner sig en aning...

Så nu sitter jag här, borde plugga, (vilket jag också ska alldeles strax)med en välbehövlig kopp kaffe, de blå ringarna under ögonen ska jag försöka maskera när jag ska iväg lite senare. Bäsin sover utmattad i sängen på övervåningen och jag skulle egentligen gärna göra honom sällskap men det får bli en annan gång. Klockan elva ska jag nämligen träffa alla föräldralediga jobbarkompisar, jag tror vi blir tolv stycken , plus bäbisar, ska bli himla kul!

Inga kommentarer: