måndag, augusti 27, 2007

Gräsmatta på gång!



Nu börjar det växa! Efter en veckas vattnande börjar det bli lite grönt! Idag är det mulet för första gången sedan vi sådde och det kanske kan regna lite om jag har tur. Kommande projekt är att plantera häck på fram- och baksida, plantera äppel och plommonträd och börja skaffa i alla fall några av de perenner och kryddor som jag vill ha i rabatterna. Det kommer fortfarande se ut som en nyanlagd villaträdgård i flera år men för oss som levt med sten och lera sedan i januari är det ändå underbart. Just det, i slutet av tomten ska vi så ängsfrö och blommor istället för gräs för att försöka få lite variation och inte bara gräs.

Idag är första skoldagen för Julius. Otto är inskolad. Jag ska hämta Otto vid 13.30, Julius vid 14 och Ebba om hon vill följa med. Det känns konstigt, nu sitter jag här alldeles solokvist, hur lyxigt som helst. Ännu har jag inte fått tillbaka uppsatsen så jag har inget speciellt att rätta heller. Fast det finns förstås saker att göra, det gör det ju alltid.

Inga kommentarer: