torsdag, augusti 30, 2007

Vardagsliv

Det har flutit på bra trots att Stefan varit borta. Vilken skillnad i hur mycket städning och plock det blir när barnen är borta på dagarna. Morfar var barnvakt med den äran igårkväll, det gick jättebra. Själv satt jag och gäspade på föräldramötet. Tråkigt!

Det går bra med Otto hos dagmamman. Han är glad och vill gärna åka dit. Det enda som märks är att han är orolig på nätterna. Mamma ropar han emellanåt och vill ligga nära för att kolla att jag finns kvar. Tur att jag gör det varje gång... Men så trött jag blir!

Vi har tagit bort mjölkprodukter för Julius och ersatt med laktosfritt, ska göra det en månad och se om det blir ordning med hans mage. Hittills tycker jag nog att han är bättre, så kanske är han laktosintolerant. Han tog ju andra blodprover förra veckan men vi har inte fått svar på dem ännu. Han är jätteduktig att hålla koll på vad han får äta, sa till själv i skolan, jag hade naturligtvis glömt att informera dem! Idag kom jag för första gången ihåg att packa ner en frukt i hans väska, till fruktstunden.

Ebba ska på hajk nästa vecka så hon måste få nya gummistövlar och förmodligen finns det fler saker som saknas på packlistan. Julius födelsedag närmar sig med stormsteg och vi har inte köpt en enda present eller börjat tänka på kalaset nästa helg. Nu till helgen jobbar jag, vi ska försöka plantera de 120 häckplantorna som troligtvis kommer imorgon. Gräsmattan växer väldigt fläckvis, vi får förmodligen så i en omgång till om några veckor och så till våren igen.

Inga kommentarer: