torsdag, augusti 16, 2007

Sensommarhus


Visst börjar det likna något? Jorden är nu på plats och i helgen ska vi så gräs. Stefan har krattat ut all jord och går nu som en dåre med välten. Så efter lördag kan det få börja regna!

Min kropp har protesterat å det vildaste över ogräsrensning och andra trädgårdsaktiviteter genom att jag fått akut foglossning. Jag inbillar mig att foglossning är lite som när man misslyckas med att transferera sig och benet blir lämnat kvar. Ont gör det i alla fall.

Så Stefan har fått jobba ensam. Jag har nöjt mig med att skörda brytbönor och sockerärtor i mängder. Det är fantastiskt kul och gott! Vi sådde ju så sent så jag var tveksam till hur mycket som skulle hinna bli färdigt men det var ingen fara. Sallad har vi mer än vi någonsin kan tänkas äta upp och jag har sått en andra omgång med spenat. Dillen måste skördas, helst ikväll men det blir nog inte gjort dessvärre...

3 kommentarer:

Olle sa...

Oh - vad fint det ser ut!

LS sa...

Det ser underbart ut! Ni far sakert reda pa allt, sa smaningon. Foglossning hade jag ocksa med Astrid, jattejobbigt, men det gar over. Jag ska maila bilder fran var tradgard i vinter, sa du kan fa lite mer inspiration :)

RosaMilton sa...

Ja va kul med bilder! Jag behöver inspiration. Annars blir det bara en platt gräsmatta...