lördag, september 19, 2009

Snart på väg till jobb

Har känt mig trött och sliten egentligen hela sommaren och våren med. Igår fick jag ett anfall på jobbet. Vi ska göra ett apparatkörkort, dvs man ska gå igenom att man kan all utrustning vi använder. Så igår när vi hade tid gick vi igenom några av dem. Då kom jag på att jag skulle ta ett Hb. Och visst har jag järnbrist, tjohej, låg på ca 100. Normalvärdet för kvinnor ligger mellan ca 120-140, så det är kanske inte så konstigt att jag är trött. Men jag blev liksom så trött bara av att få veta att jag hade ett lågt värde! Nu imorse var det helt omöjligt att kliva upp och ta cykeln till jobbet.

Kanske är det därför som jag har känt mig helt slut efter bara ett eller två arbetspass på raken. Jag har blivit sur på mig själv för att orken är så dålig, för att det tar minst en eller till och med två dagar att komma igen. Så tufft är det ju inte att jobba ändå. Andra klarar ju det här och mer där till. Nu blir det till att äta mer kött och knapra järntabletter.

2 kommentarer:

Olle sa...

Fast onm du kan springa som du gör så måste väl ändå blodvärdena vara något så när i ordning kan man tycka? Eller kan kroppen kompensera på något sätt trots att du lider av järnbrist? Skönt att du upptäckte problemet.

RosaMilton sa...

Ja men jag gör nog rätt mycket på vilja. Dessutom springer jag inte så snabbt. När man har en långvarig järnbrist som jag har haft (tror jag) lär sig kroppen att hantera det till en viss gräns. Men jag börjar redan efter 10 dagars järnätande att känna mig lite piggare. Ska ta ett nytt värde om en vecka tänkte jag och kolla.