lördag, juni 16, 2007

Härlig fredag och SOMMARLOV!

Jag, Otto och Julius var på avslutningen. Jag får alltid en liten klump i magen på avslutningar, Lucia, uppträdande osv. Det är verkligen tantvarning! Efter när det var fikadags bestämde vi oss för att skippa skolans fika från Lidl och åkte och köpte bakelser på konditoriet istället. Satte flaggan på bordet, skålade i saft och höll tal! Enort trevligt och en bra kick för mamma-självförtroendet, fick höra så mycket fint från barnen! Otto ville mest äta bakelser.

Senare på eftermiddagen var det dags för avslutningen på Julius simskola. Han simmar några meter nu. Stolt som en tupp och det är jag med, det lyser väl igenom?

Vi skulle en sväng till apoteket på vägen hem och då började Julius läsa och ljuda ihop vad som stod på skyltarna i butiken. Helt plötsligt bara. Vi har testat lite tidigare i vår men då har han bara blivit arg för att det varit svårt. Nu kom det bara och han kunde knappt sluta! Jätteroligt.

Så nu har barnen sommarlov och ledigt hela sommaren. Inga direkta planer, campa lite, kanske cykla en dag eller två längs Göta kanal? Fast ska vi campa måste jag ha madrass! Sedan finns det förstås hur mycket som helst att göra på hemmaplan...

2 kommentarer:

Olle sa...

Jag är tillbaka efter midsommar och då skall det väl vara litet lugnare så att vi kanske kan göra en utflykt eller något?

Olle

RosaMilton sa...

Ja, gärna. Fast barnen är kvar hos farmor en vecka till. Inte Otto förstås.