tisdag, juni 05, 2007

Seg, seg

Ebba är hemma idag, kräktes och hade magont inatt. Mår nu bättre och läser Fem följer ett spår för jag vet inte vilken gång iordningen. Otto leker med stekpannorna. Och jag slösurfar fast jag borde göra en massa andra saker.

Imorgon kommer våra goda vänner på besök och till exempel kunde det vara trevligt med prydligt hem. Öppnar jag dörren till tvättstugan kommer jag att bli överfallen av tvättad och otvättad tvätt. Nu äter Otto macka och kollar in min plånbok samtidigt. Han vet hur man ska hålla sig sysselsatt i alla fall.

Igår var jag flitig och fixade nästan helt iordning landet i alla fall. Om jag nu gjorde det jag borde skulle jag ha tid att avsluta ikväll efter att barnen har somnat. Det är redan för hett och soligt för att jobba ute nu. Oj, nu stoppar han ner mackan i plånboken, det var en ny variant...

Jo, vi ska bada idag också. Julius har simskola till klockan två, sedan hämtar jag honom. Idag tänkte jag stanna dryga timmen och låta Otto plaska i fina vädret. Egentligen skulle jag haft med mig Ebba och en klasskompis också men nu får hon klara sig själv hemma den stunden istället. Det är lite svårt det där med att ha med sig många barn på badet. Otto måste man absolut övervaka HELA tiden, Julius måste man ha lite koll på, han simmar hundsim och klarar sig bättre än man tror men jag kan ju ints släppa honom helt. Ebba kan jag i princip slppa helt men är det många barn i bassängen kan man ju bli puttad osv. Sedan ska man ha ansvar för en 9-åring till då. Som simmar ca 25-50 m. Stefan förklarade för hennes föräldrar att jag skulle ha Otto med och inte kunde ha helkoll hela tiden och det var okej för dem. Men hnder det något kan man ju inte direkt hävda att jag hade ansvar för min 1,5-åring så jag tog inte ansvar för 9-åringen. Å andra sidan om dagmammorna fixar att åka och bada med 7 ungar, skulle jag väl klara 4? Nu blir det ju inte så heller, det blir ju bara killarna.

2 kommentarer:

O.K. sa...

Klart mackan ska vara i plånboken, det är ju där man har degen...

RosaMilton sa...

Det har du rätt i... Lite smuligt bara! Tack för att du hjälpte pappa med "flyttsanering".