onsdag, juni 06, 2007

Nationaldag och altanbyggardag

Stefan är igång igen. Våra vänner ville inte komma hit när Ebba är magsjuk. Inte så konstigt kanske. Fast hon är bättre idag.

Jag ska åka till K-Rauta och inhandla skottkärra och skruvmoj som passar till vattenkranen ute så jag kan vattna landen och så. Det är egentligen inte alls planterings- och så väder men vad gör man inte? Undrar om det kommer att bli 30 grader varmt idag? Känns så.

Julius har fastnat för Markoolios sommarplåga - Ingen sommar utan reggae. Han tycker den är bra för den rimmar så mycket säger han. Jag tycker faktiskt att Markoolio lyckats fånga precis vad svenskarna vill ha ut av sin sommar. Lådvin och sol, ...lite lullig var dag... Och det här är till Anders... Dricka hemkört och Cola i en uppblåsbar pool...

2 kommentarer:

AI sa...

Hemkört?! Va!? Jag har då aldrig druckit hemkört - vi gör bara vin själva, resten får man minsann köpa dyrt från Tyskland. :)

RosaMilton sa...

Nu kan man snart köpa via internet också! Jag tänkte nog mest på uppblåsbar pool och på lite lullig var dag... Hehe.. Jag har ju som sagt undervärderat dig...