torsdag, mars 06, 2008

Förberedelser

Idag har jag faktiskt beta av lite på min mentala att-göra-lista. Bokat en handfull tågbiljetter, storstädat (nästan) badrummet, tvättat (som vanligt). Igår rensade jag papper. Så nu ligger alla papper i en plastpåse istället för på skrivbordet! Tanken är att det ska hamna i olika pärmar. Ska ta tag och fixa en pärm för huset, bilen, barnen, osv. Det är inte så att det inte existerar pärmar men jag har kommit på en bättre ordning. Hur som helst får det bli när barnen är friska. Igår slogs nästan Ebba och Julius i soffan. Sparkades och grät. Över vad? Över vem som skulle få ha Tooticki! Det finns en avundsjuka över vem hon tyr sig mest till. Julius sa att den som klappar henne mest, hos den lägger hon sig. Så han hade försökt klappa henne till sig när hon låg hos Ebba, varvid hon lackade ur. Jag försökte kontra med att Tooticki nästan alltid sover hos honom. Det var till föga hjälp. Det går ju inte att gosa med henne när man sover! Sant...

Nu på eftermiddagen har jag varit i Täby centrum och handlat. Med bebis Ville och Otto the mall-maniac. Inte sitt vagnen var hans motto. Det fanns ytor att springa på! Tjohej! Det gällde att scanna av varje affär snabbt och handla om möjligt ännu snabbare. Men han är ändå fantastisk, inget gick sönder eller välte! Så nu är födelsedagspresenter inhandlade. Fast tofflor och/eller träskor som Stefan önskade sig gick inte att uppbringa i hela centrum. (Jag kan skriva detta utan att oroa mig, för han läser aldrig eller nästan aldrig bloggen). Och nu ikväll har Ebba bakat tårtbotten och jag har kokat vaniljkräm, så nu står tårtan i kylen för att bli extra god till imorgon.

Inga kommentarer: