tisdag, mars 18, 2008

Ytterligare deppinlägg

Otto har ögoninfektion, Ville har ögoninfektion, jag är förkyld med halsont. Den här vintern eller vad man nu ska kalla den för är helt vidrig. Idag snöar det blötsnö en masse visserligen men annars har det bara regnat känns det som. En dag med vackert väder följs av 7 dagars regn. Himlen är blygrå med tyngre lilablå regnmoln.... Blääää. För att återgå till sjukdomstugget så har jag ägnat morgonen åt att torka snor, bajs, byta blöjor, kiss, ögonklegg, tvätta kläder och tvätta händerna. Ja, så har jag läst bok också. Mamma Mu åker rutschkana, Mattias målar och några till.

Igår satte jag snabbhetsrekord tror jag. Jag fick alla barnen i bilen på 10 minuter under relativt sansade former. Utan skrik. Då ingick även väckning och påklädning av Otto och Ville. Samt att jag hann föra över pengar på internet. Jag håller på att utveckla åtta armar, tror jag och bättre simultankapacitet. Sedan höll jag visserligen på att glömma både Ottos mössa och min handväska på tennisen. Men bara nästan.

1 kommentar:

Olle sa...

Oj, oj. Lätt att skratta åt eländet när man sitter som jag (du skriver roligt och väl) men jag inser att du inte har det för lätt nu. Och det har hållt på länge med sjuka barn!

Spelar du tennis nuförtiden?