onsdag, mars 12, 2008

Klockan 7

Då blir jag väckt av Otto och idag även Julius. Stefan kommer in, säger godmorgon och åker till jobbet. Det är han som startar dagen, ser till att barnen vaknar och kokar deras gröt. Efter att Stefan åkt går morgonen som på ett snöre. Först morgontutte till Otto och lite mys. Byta blöja och kläder på Ville som kissat ner sig. Sedan kolla att Ebba och Julius sitter vid matbordet och äter. Hasta upp till badrummet och ta en snabbdusch och fixa håret. Borsta tänderna på Julius. Inser att jag glömde att behandla hans fotvårta igår. Ner igen, ta hand om Otto som bajsat och haft sönder en gipsfigur som Ebba gjort till Stefan i födelsedagspresent. Hjälpa Julius med toalettbestyr. Packa ner gympapåse och frukt till Julius i hans väska. Se till att Ebba och han kommer iväg till bussen i tid. Puss och hej då! Börja koka gröt till mig, plocka ur diskmaskinen, underhålla Ville, klä på Otto som fryser. Klockan 07.50 är frukosten färdig, även kaffet! Medan jag skriver detta vill Otto bajsa igen. Av med kläder och blöja och fram med pottan. Upp med Ville i knät, han börjar ledsna...

Godmorgon! Nu ska jag äta frukost!

Inga kommentarer: