söndag, april 20, 2008

Bra söndag

Härlig dag och härligt väder. Igår var det visserligen också rätt bra väder men då var jag mest arg på gräsmattan. Eller så var jag mest trött. Eller både och. Idag har vi hunnit gå en promenad Stefan och jag, Ebba och Julius har lekt hela dagen med syskonparet M och E. Praktiskt. Under promenaden hann vi återigen gå igenom hur vi ska lägga upp sommarens ledighet för att vi ska hinna känna att vi är lediga och inte bara slavar på.

Sedan snabblunch utan krusiduller eftersom Otto sov och kaffe i solskenet på altanen. Stefan beställde segelduk till solskydd för altanen och skissat på pegolaritning och jag har pysslat omkring. Skolat om småplantor och lärt Otto att kissa ute. Otto tyckte det var jätteskoj! Efter middagen planterade jag backtimjan och gråtimjan i slänten ner mot trädgårdslandet. Jag hoppas det ska ta sig. Då blir det en lila och rosa matta där, det borde bli bra.

Jag har börjat bära Ville på ryggen i Ergon, det är så mycket lättare att ha honom där än fram på magen. Ibland blir han lite missnöjd men för det mesta funkar det bra. Ett utmärkt sätt att söva honom och sedan lägga ner honom i vagnen.

Inga kommentarer: