torsdag, april 10, 2008

Det regnar

På plussidan är att vi slipper vattna häcken, nyplanterade häckar och träd behöver annars stödbevattnas första året. Ett annat plus är att det var värre igår för då snöade det. På minussidan är att det ser ut som att vi bor i en göl. Mitt nygrävda land är ett träsk. Det är bara att konstatera att vi förmodligen kommer att behöva dränera om. Om det nu inte blir öken-torka i sommar. Då kommer vi att ha Vallentunas mest perfekta förhållanden förmodligen.

För övrigt är jag verkligen trött. Så där trött att inget känns roligt. Ville har stökat några nätter i rad. Han har kommit in i ett dåligt mönster att han är pruttig på natten. Vrider sig som en ål. Vaknar klocka 4, 5 och 6. Förutom amning. Igår sov jag en liten stund på dagen men idag ska Julius till tandläkaren så jag får se om jag hinner. Just nu leker Julius och Otto vilda lekar i tältet på övervåningen.

Inga kommentarer: