tisdag, april 15, 2008

Vårkänslor

Jag vet att jag tidigare skrivit att det inte borde vara jag som ansvarar för att Tooticki ska få sin p-piller på rätt dag. Det har funkat ändå otroligt nog. I söndags kom jag på att jag missat att ge dem och hon fick dem igår, i måndags. Lägg till att det är april, kattbebisarnas månad och gissa vad? Jo, vem kom jag på, på bar gärning? Jo Tooticki ihop med en svart fästman och han var definitivt inte norsk skogkatt i alla fall. Mitt puckade jag. Inte fattade jag att hon löpte för att hon jamat ovanligt mycket och vägrat komma hem på kvällarna? För att hon är ointresserad av mat? Jag trodde att hon inte trivdes hos oss längre!

Ringde veterinären, och nej, det finns inga dagen efter piller för katter. Var så god att göra ultraljud om en månad och sedan abort om det behövs. Och fortsätt med p-pillren under tiden. Jag hade nog valt att låta henne få en hoppsan-kull om det inte var för att vi skulle tvingas bli hemma hela sommaren. Det går ju inte att åka på semester med kattungar. SÅ jag väljer vår bekvämlighet framför hennes...

Inga kommentarer: