torsdag, maj 15, 2008

Hemmamys

Måste ju skriva när det är bra också! Det är visserligen svinkallt, hälften av mina sommarsådda blommor plus en dahlia, plus tomatplantor, plus potatis har frusit! Potatisen kanske klarar sig, men tomaterna är gone, baby gone... (Så nu har jag raketsått om och hoppas att jag hinner med en andra vända...) Hursomhelst så har det varit två bra dagar. Jag kom iväg till frissan igår, fick hjälp med barnvakt av morfar, Hurra! Även köpt ny omgång linser till sommaren. Ville börjar bli svår på glasögonen, passar jag mig inte blir de helt böjda och knöckliga. Han börjar sträcka sig efter Ottos grejjer nu också och orkar sitta längre stunder i stolen. Det är bara för Otto att börja vänja sig vid att han inte längre kan köra bilarna precis vid Ville utan inblandning.

Otto hade en släng feber i tisdags men var pigg och god som guld när jag höll honom hemma igår. Han har börjat leka låtsaslekar, kommer med låtsaspresenter, låtsasmat och bjuder. Igår var han blöjfri helt med bara en olycka (visserligen inne hos optikern men ändå). Imorgon ska jag iväg på disputation med efterföljande middag. Träffa massa trevliga barnmorskor som jag känner! Ska bli så roligt!

Gräsmattan börjar bli riktigt frodig (med våra mått mätt). Och jag har strött på nytt algomin på de ställen där jag missat. Alla syrénplantorna från I är planterade och jag tror att svartvinbärsbuskarna-rotskotten kommer att klara sig. Den snodda rönnen och flädern ser ut att inte vara helt döda... Snart ska jag ut och gräva!

Idag jobbar Stefan hemma och vi ska äta sushi till lunch. Mysigt...

Inga kommentarer: