fredag, september 05, 2008

Kalvstek tur och retur

Ebba skulle på utflykt till Skansen i onsdags med klassen. Jag var så duktig att jag fixat pannkakor till henne. För pannkakor är riktig skolutflyktsmatsäck... Dessutom fick hon med sig äpple, morot och rabarbermuffins. Fast nu hade vi som vanligt bråttom på morgonen. Jag tog en burk i kylskåpet och packade väskan. Vad jag packade ner? Jo, resterna av Stefans söndagsstek. Kalvsteken följde med till Skansen. Inga pannkakor. Hon var rätt hungrig när hon kom hem. Tur att jag inte packade ner surdegen i alla fall.

2 kommentarer:

Olle sa...

Kall kalvstek är inte så illa som matsäck skulle jag tycka. Och äta med fingarna är helt tillåtet fast kanske litet kladdigt om det var sås till steken.

RosaMilton sa...

Nu var inte steken skuren i skivor, utan en hel klump kött utan sås. Så det var nog inte så lockande för henne... :)