måndag, september 15, 2008

Nattlig cirkus

Inatt tror jag Ville har tagit priset helt. Vi har varit vakna han och jag mellan halv tolv till halv fyra på ett ungefär. Jag som i min enfald hävdat att barn sover om man själv sover. Jag har uppenbarligen inte förstått någonting som vanligt! Med Ville, med fjärde barnet har jag börjat smyga på tå, nattar, nattar och nattar. För det minsta hans sömnrytm störs så vaknar han och somnar inte om.

Dessutom är det Ottos hemmadag från dagmamman idag och det finns inte en möjlighet i världen för mig att sova igen, så Stefan fick åka till jobbet vid 10 när jag vaknat. Så nu får det bli skilda sovrum igen ett tag. För jag klarar inte att ta bägge barnen på nätterna och inatt var Otto anledningen att Ville vaknade. Eftersom Stefan har sömnproblem så hade det varit fint om jag kunnat ta bägge men Ville har en extrem mammaradar på nätterna. Han känner med automatik om jag försvinner och vaknar inom några minuter.

För övrigt har helgen varit bra. Födelsedagskalas i dagarna två för Julius. Han har varit väldigt nöjd, både med firande och sina presenter. Hans bästa födelsedag hittills.
- Fast förra julen mamma, den var inte bra...
- Nähä, varför då?
- Då fick jag inget som jag ville ha... Bara en kälke och stålmannen...

(Vilket inte är sant... naturligtvis...)

Inga kommentarer: