onsdag, oktober 08, 2008

Irritationsmoment

Läser på andras bloggar vad de stör sig på. Det är alltså inte bara jag som går omkring och irriterar mig på saker. Just nu stör jag mig alldeles förgrymmat på grannens stora motorbåt som han har ställt upp (visserligen på sin tomt) med överdragstäcke så all utsikt på framsidan av huset är borta. Jag försöker verkligen vara en bra granne men det är svårt! Deras lastbil kommer syrénhäcken så småningom att dölja men båten plus täcke är minst 5 m högt. Jämmer och elände. Tur för grannarna att de är trevliga åtminstone :)

Nu ska jag gå ut och ta upp dahliaknölarna för vinterförvaring innan Ville vaknar och vill hjälpa till. Otto är äntligen hos dagmamman efter en hel veckas frånvaro. Den veckan har känts lång trots att jag fick en underbar ledighet i helgen. Vi är slitna både jag och Otto och ingen bra kombination just nu. Ville har fortsatt att sova uruselt och väcker mig minst 6 gånger per natt (i bästa fall). Men vi kämpar på. Det är konstigt bara hur hjärnan totalt spårar ur vid sömnbrist. Det gäller för mig att komma i säng så fort som möjligt på kvällarna, för då gör jag ingen glad, allra minst mig själv. Det är tur att jag har Stefan som kan få mig att inse hur sinnesförvirrat jag tänker ibland.

Inga kommentarer: