tisdag, april 21, 2009

Hoppsan hejsan


Igår kom grävgubbarna och började slakten av framsidan. Idag har vi varit och beställt kantsten, skiffer och betong och slipers som kommer på fredag. Jag är lite orolig över att grävgubbarna inte ska fatta hur jag tänkt. Den ene (som visserligen bara kan grävning och har tagit med sin kompis som kan det andra) tyckte att vi kunde lägga vår kompost under för att fylla ut när vi ska höja upp på vissa ställen. Sedan parkerade han glatt grävskopan (när jag nattade barn) PÅ MIN ÄNG! MITT SKÖTEBARN! Där alla ängsblommorna ska försöka ta sig upp! I mitt trötta och mentalt labila tillstånd (jag vill inte ens berätta om gårdagen) så blev jag nästan mordisk trots att jag verkligen vill att de ska komma hit och fixa till! Grannen som hörde hur jag orerade påpekade försynt att så hade nog han också tänkt! Jag kan i och för sig förstå att ängen i nuläget verkade som en bra parkeringsplats, för den ser inte mycket ut för världen just nu.

Så nu ska det först grävas upp halva trädgården sedan ska det anläggas både det ena och det andra men jag struntar i springbrunn och stenbänk just nu (skojar bara ifall ni inte förstod det). Och sedan blir det vårt jobb att så igen och fixa till ytfinish. Jag är dock väldigt glad att grävkillens kompis övertalade Stefan att de skulle lägga plattor och skiffer också. Vi har så mycket ändå vi ska göra i sommar och den biten har gnagt lite i mitt bakhuvud.

Inatt var det för övrigt -8 grader hos oss. Stackars stelfrusna dahlior säger jag bara. Tiden får utvisa om täckningen av dem räckte eller inte. Tooticki var mycket konfunderad när jag släppte ut henne imorse. Hon gick några varv i de grävda gångarna och sniffade och sedan gav hon sig av på jakt förmodar jag.

Inga kommentarer: