tisdag, april 28, 2009

Första dagen

Det var segt att gå upp imorse... Ville är fortfarande hostig och har underhållit mig under natten. Och första jobbdagen har varit lite gott och blandat. Trevligt att få löneförhöjning, träffa jobbarkompisarna och komma igång att arbeta så smått. Mindre trevligt att inse att arbetsbelastningen kommer att bli grym. Mindre trevligt att få en p-bot första dan på jobbet! Grrr. Och jag försökte verkligen undvika det till varje pris. Det är inte lätt att hitta en personalparkeringsplats klockan 9. Och personalparkeringen kunde jag inte stå på innan utan fick betala på vanlig. Så jag betalade vanlig parkering i 2 timmar = svindyrt. Aktiverade mitt jobb-ID, köpte månadskort på parkeringen och parkerade om bilen på "nästan" laglig plats. Eftersom det inte fanns någon annan plats. Stor suck. Det blev en dyr parkeringsdag. Kunde lika gärna stått kvar utan att betala alls och fått bara boten. Nu ska jag se om jag orkar repetera CTG-kompendium och HLR-kompendium. Näää, skulle inte tro det, jag har varit på benen sedan klockan 05, så nu är det natti. Ikväll har jag dessutom varit på teater som Ebba spelade med sin klass. Några gäspningar blev det allt. Just det, jag måste lägga sommarschema från 1 juni till 19 september också! Hepp!

Inga kommentarer: