fredag, april 03, 2009

Men vilken dag!

Vi har varit ute hela dagen! Det bara går inte att vara inne när det är så mycket vår ute. Ville och Otto har varit saliga, snoriga och geggiga och det är som det ska. En morgonpromenad med smånissarna i skogen, sedan har vi hängt på tomten och i sandlådan. Otto har lekt med bästvännen E. Och de har verkligen lekt. De avslutade dagen här hemma med fantsilekar på övervåningen. Ville letar upp alla vattenpölar och hålor. Gräver, plaskar och kastar stenar. Fick syn på grannkillen som är dryga halvåret äldre och blev förthust. Det finns gott om blivande lekkompisar förutom storbrorsan. Jag har gått runt i trädgården och funderat på allt jag vill göra. Och konstaterar att alla pionerna utom buskpionen och Sarah Bernhardt har överlevt och skjuter fantastiska röda skott. Lycka!

Som grädde på moset har jag tränat ikväll. Cykling med supertysken. 45 minuter ren och skär plåga ifall man ger sitt yttersta vilket jag inte gjorde idag. Hans upplägg är att öka på motstånd litegrand hela tiden, varva sittande och stående utan att plocka bort. Efter 30 minuter en liiiten paus för att ta av lite motstånd (med betoning på lite) och så intervaller på slutet men då skalar man av motståndet allteftersom. Jag snittade ikväll på 75% av maxpuls, mot vanliga 85%. Tog det lugnt pga förkylningen och de något mosiga knäna som jag dragit på mig. Men det kändes bra, så knäna föredrar tydligen spinning framför att springa.

Bästa cykellåten ikväll på passet. Förutom tonårsminnen från gymnasiet är det roligaste med den här låten, tjejen som ringde in till en radiokanal och berättade att hon alltid trott att de sjunger: Borta under granen!

Inga kommentarer: