onsdag, april 15, 2009

Fixardag

Nu är vi hemma igen efter påskfirande. Haft underbart väder som alla andra men lite solförmörkelse pga Ville har varit sjuk. Vi andra har varit hängiga och orkeslösa. Så jag vet inte om jag är så mycket piggare än innan påsk. Semester i all ära men jag tror att jag just nu föredrar min gamla vardag. Fasta rutiner, det är grejjer det! Det är egentligen fantstiskt att trivas bra med vardagen eftersom det ändå oftast är just vardag.

Idag har jag äntligen ringt jobbet. Känns mycket bättre nu, jag börjar bli taggad för att börja jobba igen, inte bara jobbigt som innan. Dessutom har jag bockat av en hel del på att-göra-listan, bland annat ringt till sophämtningen och beställt soptömning var 14:e dag. Eftersom vi komposterar och källsorterar blir det inte så mycket sopor. Jag blir alltid löjligt nöjd när jag verkligen prickar av saker på min lista!

Ville är helt galen efter sin feberperiod i påsk. Idag har han visserligen börjat äta lite mer men jag skojar inte när jag säger att det är minst 2 veckor sedan han åt ordentligt. Och humöret blir naturligtvis därefter. Han skriker och gormar och så fort det blir fel kastar han sig baklänges eller trillar ihop i en hög på marken. Klättra orkar han fortfarande göra dock. Till slut när han inte ätit på hela dagen så blir jag smått desperat. Ät snälla barn, vad som helst! Russin, liten bit Digestivekex, lite banan eller kanelbulle? Onsalakorv? Sött och salt funkar ok, då har han ätit lite. Tur att BVC inte är så inblandade i mitt liv längre.

Inga kommentarer: