söndag, juli 20, 2008

Heldag

Igår var jag och storbarnen + Ville på Tekniska museet tillsammans med vänner. Vi åkte hemifrån 10.30 och kom hem vid 21! Jag var helt slut och känner mig lite seg idag också fastän jag fick sovmorgon. Vi hade en härlig dag med fika i parken vid Etnografiska, var länge inne på Tekniska. Ebba och Julius köpte var sin sak i affären, Ebba en meccano modell att bygga ihop och Julius hittade till sin stora lycka en spionsak. En mackappär så man kan avlyssna samtal genom väggar... Ville var lille Vild och avstod från att sova i princip hela dagen. Utom en mycket läglig halvtimme när vi åt middag på Källhagens. Restaurangen ligger otroligt vackert vid vattnet och jättebra att barnen kunde springa ner dit när de ätit färdigt. Men maten var inte alls prisvärd. Laxen som jag tog var alldeles för salt. De hade nog tappat saltkaret i laxen eller nå´t.

Det var en alldeles härlig dag. Men jag har blivit bortskämd i sommar. Det kändes verkligen att familjen inte var hel. Saknade Otto och Stefan. Och nu på onsdag, åker alla utom jag och Ville iväg till Växjö. Men jag är väldigt glad för att barnen har ett härligt sommarlov. Och de kommer att få det, paddla kanot och äventyrscampa i skogen. Sen ses vi på lördagkväll och styr kosan mot Falkenberg. Hoppas på mycket sol och bad.

Inga kommentarer: