fredag, juli 25, 2008

Saknar

Saknar min 2,5-åring så det skär i hjärtat. Han sover hos farmor och faster Fi inatt, ensam utan mamma och pappa för första gången. Om det blir ledsamt inatt är både jag och Stefan långt borta. Jag vet att det säkert kommer att gå jättebra men det känns tidigt att lämna honom. Det skär i mitt hjärta. Jag har ringt och kollat och det går bra än så länge. De har varit och badat idag och han har hoppat från bryggan med flytväst. Det låter så härligt och jag önskar jag var där. Istället sitter jag här med tvätt och packning. Men imorgon åker jag!

Stefan paddlar med storbarnen. De har lyckats paddla ca 1,5 mil idag. Ska sova tält i natt. Här hemma har jag pysslat och fixat. Planterat och vattnat. Ikväll när jag gick en liten runda höll jag på få skrämselhicka av en igelkott på vår tomt. Jag misstänker att den tycker snigelpelletsarna är goda... Hur som helst blev vi lika rädda båda två. När jag stått stilla en stund vecklade den ut sig igen och pep iväg med en fasans fart in i ormbunkarna.

Var hos vännen I också. Hon har en makalöst vacker trädgård och grönsaksland. Persikor och vindruvor i växthuset, chili, paprika, gurka, pumpa. You name it. Och så blommor förstås. Över allt. Det växer så det knakar. Vi åt lunch och hann både tjata och plocka lite hallon. Frös in dem till tårtgarnering till Julius tårta nu i september. Ville åt ringblommor och kanske en ros. Jag vet inte så noga.

Inga kommentarer: