söndag, juli 13, 2008

Lite småbråkigt

Vi har varit hemma i,vad blir det? Två dagar. Skönt men hela tiden samma dilemma. Det är sommar och jag vill att alla ska ha det bra. Roligast, och så vill jag ha tid för egna grejjer. Ebbas bästa kompis åkte iväg på semester idag, de hann precis träffas igår, så hon har varit lite nere idag. Stefan har åkt på ännu en förkylning och har ont i halsen. Ville körde en stöknatt, så vi fick sova i omgångar. Hela förmiddagen gick åt till att sova igen. Först sov Stefan till 10 medan jag tog morgonpasset med killarna. Sedan sov jag igen mellan 12 och 13. Det ska lags mat, ätas mat, diskas och tvättas. Vart tog dagen vägen? Nu sitter jag här och vill vända på dygnet. Som en tonåring fast tvärtom. Så just nu har jag egen tid. Fast jag borde sova för att inte bli lättirriterad och gnällig imorgon. Svamligt.

Inga kommentarer: