onsdag, mars 21, 2007

En kattsak till...

Vi (eller i alla fall Ebba och jag) vill gärna åka och titta på katten en gång till innan det är dags att hämta hem henne. Eftersom jag bara har halva hjärnkapaciteten påkopplad på kvällstid så tänkte jag mig inte för utan föreslog en vardag. Jag jobbar ju så mycket helger och det är så mycket som ska göras om vi är lediga. Så fick jag mejl tillbaka att jovisst, vi är så välkomna den 28/3 vid 16-tiden.

Då kom jag på det... Otto! Han vill nog jättegärna hälsa på kattungar men hur i hela fridens namn ska jag kunna hindra honom från att krama ihjäl dem och riva tjejens lägenhet? Det blir ingen stillsam visit om han ska med och min käre make jobbar ju. Så vad göra. Strula och försöka omboka eller hitta på något som han kan tycka är roligare än små söta kattungar?! Och vad skulle det vara isåfall? Klättra i hennes trappor? Välta blomkrukor? Tips tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maken kanske kan jobba hemifrån på eftermiddagen? Det är väl en lysande idé?
Ang namn... Blir det "Tickan" kort, då eller?
:-)

RosaMilton sa...

Kidnappade din idé och så blir det. Tack!