fredag, oktober 09, 2009

Min son - prinsessan


Imorse berättade jag för Otto att det var fotografering i dag hos dagmamman och att han skulle få ta på sig fina kläder. JAAAAA klänning! ropade han. Så han fick sin gröna mumintröja, jeans och rödrosa ärvd klänning av Ebba. Visst har jag fin klänning frågade han kompisen S. Joo, det tyckte nog hon också.

Så går alla barnen iväg till kudd- och lekrummet och S tar Otto i handen och säger: Jag är vill ha en prins att dansa med. Vill du dansa med mig? Varpå Otto kontrar: Men det går inte, för jag är prinsessa! Synd att han inte fattat att prinsessor kan dans med prinseesor och prinsar med prinsar. Det får väl bli nästa upptäckt?

2 kommentarer:

Olle sa...

Underbart. "Vill du dansa med mig?" Vad fint det verkar vara hos dagmamman!

RosaMilton sa...

Jo det är en liten bra grupp.