tisdag, oktober 06, 2009

Hemmadag idag

Härligt väder ute. Bestämde igår att jag och småttorna ska göra en liten utflykt idag på förmiddagen, ut i skogen. Så just nu laddar jag lite energi. Har hunnit att springa en morgonrunda också. Skönt. Nu har jag snart ätit järntabletter i 3 veckor och jag tycker att jag märker skillnad. Det går så mcket lättare att springa, har ett helt annat tryck i steget. Och en växel till. Innan var det som att springa rakt in i en vägg, benen tog slut, andningen tog slut och det kändes som jag kröp fram. Nu när jag springer på min normala nivå ligger pulsen lägre också. Jag skulle väl inte vilja påstå att jag flyger fram men mentalt känns det så!

Trädgårdsjobb finns det fortfarande så att det räcker och blir över. Jag ska höststäda trädgårdslandet och rensa sista ogräset, leta reda på minsta snigeljävel och sedan marktäcka med allt som blivit över. Grusgången behöver rensas, så vi kan lägga nytt/mer grus. Ängen behöver bli av med klöver, maskros och tistlar som nästlat sig in. Flädern måste i jorden innan frosten går på djupet. Häcken på baksidan behöver ogräsrensas. I den takten som jag jobbar kommer detta att ta hela oktober. Igår tog jag i alla fall upp dahliorna. Eftersom Stefan byggt mellanvägg i garaget och satt upp element kan vi vinterförvara dem där i år.

Jag tycker att vi börjar få jämvikt i vårt liv. Lite skört, men allt flyter smidigare. Plötsligt har jag inte bara näsan ovanför vattenytan utan hela huvudet.

Inga kommentarer: