torsdag, oktober 15, 2009

Premiärcykling till jobbet på kvällen

Underbart väder ute. Jag håller på att förbereda mig för att yckla till jobbet. Det ska bli riktigt skönt för benen, flåset och för mig. Det blir en nätt packning med handduk, fixgrejjor, matlåda, reflexväst, lysen fram och bak, mössa, vantar och vindbyxor och sist men inte minst Ipoden. Det är ju lite larvigt att peppa sig själv så här, jag har ju cyklat förut. MEN. Ikväll kommer det kännas som en riktig uppförsbacke mentalt att starta cykling hem 2 mil vid 22-tiden. Jag vet det för jag har inte alls känt för det innan. Men idag spritter det i cykelbenen. Hoppas det gör det kväll också och hoppas framförallt på en inte alltför arbetsintensiv kväll. Gärna en normal kväll, en normal arbetsinsats. Hoppas på noll gräslig övertid.

2 kommentarer:

Vildhjärtas sa...

Ojojoj! Jag tycker att jag är duktig som cyklat till o från sjukhuset (kanske sisådär 7-8 km..) och till o från jobbet.. Men jag ligger i lä!! 2 mil hem efter jobbet, PHUI! Blir trött av bara tanken! ;o) Håller tummarna att din väg blir lätt att trampa!
kramar!

RosaMilton sa...

Ja, det går alltid lätt att trampa till jobbet! Jag önskar att det fanns ett bra cykelgarage så man kunde cykla dit ena dagen och hem nästa. Men det är en sån stöldrisk, det går liksom inte att lämna cykeln där mer än över dagen.