söndag, december 27, 2009

Summering av julen 09

Mycket mat. Som vanligt tycker jag att laxen och sillen är det allra godaste. Skinka och Jansson kan jag nästan vara utan. Julköttbullar gick åt som smör i solsken bland barnen.

Mycket presenter. Min bästa har jag skrivit om. Julius var mest nöjd med att återigen få en helg med Anders. Favorit i repris. Ebba var nöjd med alla presenterna men bäst var nog att få följa med morfar till Paris i sommar. Ville och Otto leker med allt de har fått. Otto tycker att alla presenterna var bäst. Största grälet rör nog Ottos födelsedagspresent - ett flygplan med passagerare. Ville tycker att det egentligen är hans. Stefan var inte nöjd med att få en bakplåt och en pepparkvarn av mig när jag fick en Garmin. Jag tycker att det är fint att han håller sig i köket :) Bästa presenten för hela familjen var pingisbordet vi köpte på blocket. Vi har ställt det i garaget och har en liten fläkt där som man får sätta på en stund innan så man inte fryser till is.

Lugnet och ron infann sig igår eftermiddag. Nu ska vi ladda om och planera inför nyårsfest. Även det kräver sin planering. mycket logistik eftersom jag jobbar två dagar innan nyårsafton och då har alla gäster och "barnlekare" åkt hem.

Inga kommentarer: