måndag, december 14, 2009

Måsten och borden

Nu är jobbhelgen över och egentligen finns det en massa saker som jag borde. Och jag ska. Snart... Ska bara... återhämta mig. Egentligen vet jag inte varför jag känner mig lätt stressad men det gör jag. En god nyhet är dock att Ville-vild har sovit två nätter på raken. Och inte bara till klockan 6, utan både igår och idag till dryga klockan 8! Jag känner mig nästan utsövd :) Det är Stefans förtjänst som låtit honom hoppa över middagsvilan. Han har fixat det galant och istället ägnat natten åt att sova. Annars känns det lite tidigt att sluta sova middag och vi får se om det håller i det långa loppet men hittills har det varit värt det i alla fall. När Otto var i sluta-sova-åldern vet jag att han sov vissa dagar och hoppade över andra. Ibland behövde han sova igen.

Jag har hunnit träna Bodypump nu på morgonen. Jag gillar egentligen inte Bodypump. Jag tycker inte att jag utvecklas styrkemässigt av den och det är lätt att sumpa tekniken. Så jag velade verkligen om jag skulle springa en runda eller gå på passet. I slutändan hängde jag på. Det snöar ute och jag kände mig ruggig. Och så har jag haft lite svårt att fokusera på styrketräningen den sista månaden. Har bara velat springa och cykla. Då det kan vara värt att ha kört igenom kroppen en vända i alla fall. Så här innan jul får jag väl prioritera ner träningen lite om jag ska hinna med allt annat. För det är så konstigt. Almanackan säger att jag är helt ledig den här veckan. Alltså borde jag ha eoner av tid till att fixa och ordna med allt. Ändå vet jag med bestämdhet att så inte är fallet. Idag ska jag hinna handla lite, lämna böcker på biblioteket, hämta småttorna klockan 3, sätta en deg, röja och tvätta. Skjutsa till badminton, hämta mormor vid tåget och laga middag.

Igår träffade jag för övrigt en av de vackraste kvinnor jag sett i hela mitt liv. Inte snygg, inte söt, utan en riktigt klassisk skönhet.

Inga kommentarer: