tisdag, december 22, 2009

Lågpulsträning i snö

Inga bilder idag, glömde kameran. Men underbart väder, -10 grader och sol. Jag jagade ut stororna på pulkaåkning i Klosterbacken och lovade Otto att få följa med om han skyndade sig. Vilket han gjorde, det var motiverande att få hänga med de stora. Med hjälp av farmor kom ullfrotté, fleece, vantar, 2 mössor (en tomteluva ovanpå den ordinarie mössan) och overall på i en hast.

Pulkaåkning kan bli hur jobbigt som helst upptäckte jag. I alla fall om man först får pulsa dit i 20 cm snö med en 4-åring sittandes i pulkan. Klosterbacken är dessutom lång och rätt brant och ingen hade varit i närheten utom harar. Så vi pulsade uppför, laddade med varm choklad och sedan fick vi göra backen farbar själva. Det tog säkert 10 åk att få upp en bra bana. Efter 1-2 vändor drog jag storornas snowracer och fick sätta en hand i ryggen på Otto för draghjälp uppför. Jag kommer att räkna detta som ett riktigt långpass! Men kul var det. Vi var ute i 2 timmar innan Stefan hakade på. På så sätt slapp jag dra Otto hela vägen hem. 2,5 timmars utevistelse i snö och solsken totalt blev det. Trötta ben när vi kom hem, så det passade perfekt med risgrynsgröt och ostmacka.

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

God Jul O Gott Nytt År!!
HÄRLIGA vinterbilder!!
Kramar!