torsdag, december 17, 2009

Pusselbit på plats

Jag vet att jag tjatar om pilates men tisdagens pass innebar en AHA-upplevelse. Jag har blivit galen på att jag inte fixar att göra korrekta roundups. Jag kommer upp en bit och istället för en mjuk kontrllerad röelse hela vägen upp gör jag ett ryck. Vi pratade om det och jag sa att det kändes som att det fattades en pusselbit, en svag länk. Linda funderade lite och frågade om jag verkligen trodde att det satt i kroppen, om det inte var en mentalt hang-up. Jag fick jag fokusera och göra övningen igen. Och det satt i huvudet! Jag kunde! Det var en häftig känsla eftersom jag ända sedan man började med situps i skolan har känt mig svag och värdelös speciellt på de här typen av magträning. Det har suttit i bakhuvudet att en sådan här övning kan jag inte göra korrekt, jag måste fuska lite. Nu kommer det här att bli en favoritövning. Dessutom kan den göras sjukt jobbig, så att det bara bränner i magen. Det viktiga var också att förstå hur lätt det är att koppla in "sexpacken" när det är den inre magmuskulaturen som ska kopplas på. Så här ska övningen göras och då tycker jag ändå att killen på filmen har en tendens att rycka upp sig på samma sätt som jag gjort (fast mycket mindre såklart)

Inga kommentarer: