tisdag, maj 05, 2009

Sjuk

Jag har inte haft skrivlust. Alls. Kan bero på att jag förutom att jobba 3 dagar förra veckan samtidigt som Ville och Otto var halvsjuka blev sjuk själv. Eller sjuk och sjuk. Det känns inte hundra att gå till jobbet och hosta friska födande kvinnor rakt upp i ansiktet. För att inte tala om deras bebisar. Dessutom var jag kroppsligt slut som en urvriden trasa.

I onsdagskväll hade jag sådana hostattacker att jag var tvungen att be om ursäkt och gå ut från rummet. Nu ska jag bara kolla att jag själv inte blivit smittad med Streptokocker typ A. För då får jag väl inte jobba den här helgen som kommer heller.

I torsdags gick jag HLR-utbildning som var riktigt bra. Nu är jag uppdaterad och vet dessutom aktuella larmrutiner på jobbet. Nu fattas bara att uppdatera mig på barnsidan. Jag har varit och kikat och klämt på alla grejjer, så jag kan inställningar på syrgas, sug och hittar larmknappen (ack så viktigt, jag har lärt mig att man vid en akutsituation får ordentligt tunnelseende och inte hittar sånt man borde). Nu behöver jag öva scenarion, koppla på alla sladdar och grejjer på dockor och öva handräckning vid intubering och navelkatetrisering.

Inga kommentarer: