torsdag, juni 11, 2009

Idag ska det bli av att fixa pass till Julius. Hoppas jag. Om det inte är fruktansvärd kö i Täby. För de har bara öppet till 16: Julius slutar kl 14 och jag har en klipptid 15.30 som jag inte tänker missa. Så om det går att ordna mellan 14.30 och 15.20 då är saken biff.

För övrigt har de regniga dagarna ägnats åt fortsatt utplanterande. Jag är fortfarande inte helt klar! Till slut gav jag upp färgplaneringen när det blev för mycket kvar och slängde ner blommorna där det fanns plats. Ska bli spännande att se hur det här blir tillsammans. Inte riktigt den färgkombinationen jag planerat men blir det hemskt ska jag göra en stor bukett att sätta på köksbordet!


Spirstånds


Rosenskära Candy stripe

Förresten så är det mycket snigelelände just nu. De tänker erövra trädgården, det är tydligt. Jag plockar, slaktar, förgiftar och mosar. De ger sig inte. Hoppas att sommaren blir varm så småningom, just nu står det 0-0 i kampen mellan oss (dvs de finns på tomten men i liten skala och har inte hunnit äta upp något) men det är nog bara en tidsfråga.

2 kommentarer:

Vildhjärtas sa...

Vilka fina blommor!! Själv har jag allt ihoppackat i ett litet hörn av täppan p g a målningsarbete.. Å några rabatter finns knappt.. Usch, det ser så trist ut. Men när de har målat klart ska jag jobba hårt för att plantera o greja o göra fint! :o) Tips på bra marktäckarblommor o andra lättskötta blomster mm emottages tacksamt! ;o)
Kramar!

RosaMilton sa...

Javisst är de fina. Ingen av dem blommar dock än, kommer senare i sommar. Jag ska försöka tipsa om marktäckare senare!