lördag, juni 20, 2009

Krypa hemåt

Slutet av min nya löparrunda är densamma som början. Det som i början är halvkuperad åkerstig i svagt nerförslut är nu densamma fast med svagt uppförslut. Det känns som den aldrig tar slut! Det tar tvärstopp varje gång jag kommer dit och det känns som att springa i seg gegga!Plötsligt märker jag hur lerigt det är och hur omöjligt det är att undvika lerpölar som jag lyckats göra på utvägen. För övrigt är jag mycket nöjd med att ha hittat den här genvägen till de fina spåren uppe på IP.

Så gårdagen startades med en seg löptur (men det var skönt bitvis och speciellt efteråt). Hann även med att nästan baka färdigt bröd och midsommartårta innan det var dags att jobba. Nu har jag avverkat 2 av mina 4 midsommarpass. Känns också bra. Det har varit helt okej tempo hittills och vi hann till och med att äta lite sill och jordgubbar tillsammans igårkväll. Inte helt fel. Sedan gjorde jag en halv felbedömning som visserligen endast ledde till merarbete men som ändå irriterade mig. Sånt är mitt jobb, ständiga bedömningar man kan göra på det ena sättet eller det andra. Välja att tolka positivt eller negativt. Det finns helt enkelt en massa gråzoner emellan alla PM och riktlinjer.

Hemma firades det midsommar också. Fast de glömde att göra en midsommarstång. Ebba var rätt nöjd i alla fall. Ooops nu måste jag hasta till jobbet igen!

Inga kommentarer: