måndag, juni 01, 2009

Mer jobb

De har infört plastförkläden på jobbet som man sätter på sig när det är dags. Det är hygienföreskrifter. Jag tycker inte om det. Jag tycker det signalerar mer makt över situationen än hygien. Bättre att alltid byta kläder efter förlossningen. Jag tror man lurar sig annars och tror att man är ren när man inte är det. Precis som jag tycker det är otroligt snuskigt när restaurangpersonal har handskar när de jobbar med maten. Så tar de inte av sig handskarna när de ska göra något annat, tex ta betalt och sedan går de tillbaks till tallrikarna igen. USCH! Falsk trygghet.

Och var är det man blir smutsig/blodig/kladdig på mitt jobb? Underarmar, fötter och byxben, där förklädet inte täcker ändå. Och på grund av eventuell smittspridning har vi bara kortärmade arbetskläder. Igår blev jag plaskblöt av fostervatten och stod ute i duschen och tvättade ben, fötter och skor efteråt. It's a messy job... :)

Inga kommentarer: