tisdag, januari 26, 2010

Livet på en pinne

Åh vad trögt det var att ge sig ut och springa idag. -11 grader ute, det är kallt nu i vinter. Jag som längtade så igår längtade inte alls idag. Men eftersom jag vet att det bara är ett initialt motstånd gav jag mig ut i alla fall. Och det var så skönt! Sprang den runda i skogen som jag tänkt mig. Lite orolig blev jag efter ca 3 km när jag inte visste riktigt vart jag befann mig och det fanns många upptrampade stigar att välja mellan. Men det är faktiskt inte så lätt att springa vilse som man kan tro och efter ytterligare 1 km visste jag på ett ungefär vart jag var. Totalt blev det ca 6 km och den rundan kan utvecklas betydligt. Helt fantastiskt att springa i skogen efter att harvat grusväg i snart två månader (även om det är en fantastiskt vacker grusväg). Stora granar, lätt dis och snö. Rimfrost i ögonfransarna och rök ur munnen. Det kändes både lätt och helt rätt idag!

1 kommentar:

Olle sa...

Riktig vinter i skogen när det är fint - härligt. Här är det grått och vi har inte haft en frostnatt sedan snön för 2 veckor sedan.