onsdag, januari 27, 2010

Otto-dag idag?

Imorse undrade Otto med en viss förhoppning i rösten om det inte möjligtvis var så att det var en Otto-dag idag. Han uppskattade vår dag på Vasamuséet, det är tydligt. Och jag har lovat honom att nästa Otto-dag ska vi åka till simhallen. Han väntar uppenbarligen.

Men nej. Idag är det min dag. Jag laddar batterierna. Och blev skitsur när jag så att jag blivit diffad att jobba nästa fredag förmiddag. För då är jag bjuden på lunch och bokcirkelträff. Med jobbanknytning. Vi läser den här boken och den är rätt provocerande för min yrkeskår. Fast å andra sidan rätt tänkvärd. Det finns helt enkelt många sätt att se på saken. Det ska bli mycket intresant att diskutera den med kollegorna men nu måste jag alltså hitta någon att göra ett byte med. Det brukar sluta med att man sitter där med ett extra helgpass, eller att det inte går över huvud taget. Men det sistnämnda är inget alternativ.

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

Otto är en idol!!! :o) Vilka kommentarer! Mina två äldsta kids pratade om pannkakor åxå när de var små, att man inte fick gå ut på gatan för då kunde man bli "överkören" och platt som en pannkaka, sagt med allvarliga miner till lillasystern.. Varpå sonen inte tyckte skrämselpropagandan räckte utan tillade: Å sen blir man uppäten på dagis! ;o)
Cobran är uppkallad efter Cobra Starship. Mamma Dompan är ju egentligen Äldstas katt och hon ville döpa hennes kullar. Alltså blev det en Johnny Deppkull och en favoriter-kull. I favoriter-kullen blev det diverse band och personer i en salig blandning, fast mannen tycker att bandet CS suger, så han hade önskat att han hette nåt annat. Dock är Cobran ett mycket passande namn, tycker jag! Skrattar varje gång jag hör låten "Cobrastyle" för den är vår Cobra i ett nötskal! ;o)
Ha det gott! Kramar