söndag, juni 18, 2006

Asocial?


Ibland känner jag mig sådan. Nu har jag varit i Borås i en vecka och jag har inte tagit mig för att ringa en enda kompis, trots att det finns tre som jag vill träffa. På tisdag ska vi till faster Fi i Göteborg så den dagen går bort. Så det är egentligen imorgon eller på onsdag som jag har tid att umgås och vara social. Nu sitter jag och drar på att ringa och vet egentligen inte varför. Dagarna går bara så fort, ska man hinna med barnen och hästarna blir det inte mycket tid över. Å andra sidan är det ju hemskt trevligt att träffa kompisarna. Håhåjaja...

Så!!! Nu är det gjort! Medan bilden laddades ner har jag ringt A! Hur besvärligt var det på en skala?! Jättekul, de har köpt sommarstuga och vi ska dit i eftermiddag! Finemang! A och jag lärde känna varandra våren -93, då hon var min handledare på min första praktik när jag pluggade till syrra! Världens trevligaste tjej... Nu har jag tre barn och hon två men det är fortfarande lika kul att träffas!

Den här bilden tog jag igår i hagen, Ebba blev antastad av nyfikna unghästar. Till höger syns Óttar, mormors ettåring efter Mökkur, ett blivande stjärnskott?! Han har i alla fall lätt för tölt. Storasyster Ófeig har aldrig visat någon tölt i hagen. Det känns som den finns där men hon är lite för okoncentrerad för att det ska vara riktigt på gång. Till listan på vad hon är rädd för kan tilläggas; (efter gårdagens ritt samma tur, fast åt motsatt håll) ankor, hönor, barn, cyklar och dinosaurieägg (vita plastade höbalar). Jag höll på att åka av faktiskt när jag galopperade och hon tvärstannade (alla fyra hovar tvärt ner i backen) för att hon upptäckte fåren som gick i en hage bredvid vägen. Hade jag inte upptäckt dem en nanosekund innan henne, hade jag nog verkligen fått mig en resa, som det var nu fick jag möjlighet att sätta till det där extra knäslutet och satt kvar.

Nu har lilla O vaknat så nu är det slut på friden. Jag ska laga fusklasagne till lunch, bre mackor till mormor (så att hon orkar med mig och barnen när vi träffas i stallet). E och jag ska rida ut i skogen tillsammans, en liten tur men det ska bli kul, hon ska få låna trygga gamla Mimir - han dock definitivt piggare än Åskar, vi får väl se hur det går.

1 kommentar:

AI sa...

Kan ha varit första gången du skrev ut hela E's namn i text? Låter som om ni har ett helt underbart sommarlov, sluta inte skriva, det är så kul att se bilder på barnen! Men var är alla bilderna på dig egentligen???