söndag, juni 25, 2006

Utsikt från duschen

Eftersom jag inte har för avsikt att ta nakenfoton av familjen i duschen och lägga ut på nätet får ni hålla till godo med den fina utsikten man har när man duschar här på Vilan. Duscha ute är en stor njutning varje dag här, och eftersom det också finns varmvatten brukar jag (ingen annan i familjen dock) duscha ute även på våren och vintern.

Måste blogga lite mer om lilla O oxå... Idag har han smakat morotspuré och det var godare än potatis. Han känner igen sin gula sked nu, han vet att den ska in i munnen och han lyckades hålla den och peta in den där själv också! För första gången idag har han förstått hur saker verkligen går att få från hand till mun. Jag kan inte minnas att jag tidigare varit så här fascinerad över barnens utveckling, men det är som om man inser hur fantastiskt det faktiskt är, hur snabbt de lär sig och va smarta de är...

5 saker jag njutit av idag:
  • jordgubbar
  • ett svalkande sommarbad i sjön Övden (stavning?)
  • att Otto har så len och pussvämlig hud
  • att hoppa på studsmattan med Ebba och Julius
  • att jag har semester med min darling

Inga kommentarer: