fredag, maj 22, 2009

Arbetsrummet tillbaka

Lagom till att Stefan går på föräldraledighet om 1 vecka så har jag städat ut arbetsrummet. Det är numera tillbaks i sin ursprungliga form om än skrivbordet blivit lite mer slitet. Alla sommarens frösådder står ute nu, visserligen under fiberduk på natten men ändå. Lysröret är nerhängt. Nu har jag bara lite kvar inne i fönstren, men det är inte många krukor. Mest några sena sådder av sånt jag inte lyckats riktigt med. I år ville Zinnian inte alls gro som förra året. Då tror jag varenda frö grodde.

Det här har jag ute, tänk nu på att allt inte ska till en och samma rabatt:

- Sommardahlior, 2 sorter
- Rosenskära (Candy Stripe)
- Tagetes, 3 sorter, 1 hög röd från Linnés Råshult, 1 liten orange och en ful gul-röd (fråga mig inte varför jag sådde den)
- Jätteverbena
- Akleja (Nora Barlow) - fått
- Daggsalvia (till Ebbas land)
- Stjärnflocka röd - fått
- Fänkål
- Broccoli
- Purpurrödkål
- Purjolök
- Sommarmalva
- Malva Zebrina
- Myskmalva
- Mangold (röd + gul)
- Rödbeta, 3 sorter: Gul, Chioggia och Bulls blood
- Digitalis (2 sorter)
- Veronika (fått, måste omskolas idag!)
- Bolltistel
- Sommaraster (rosa)
- Lejongap (fått)
- Sommarrudbeckia

Ja, det är tur att vi har en stor altan.
-

3 kommentarer:

Olle sa...

Noterar att du kommit in i trädgårdsbytarsvängen - plantor, skott och frön ges och fås. Mycket glädje i detta!

LS sa...

Later underbart med alla vaxter. jag kan skicka nagra konstiga saker till dig i host ocksa :)

RosaMilton sa...

Du får gärna skicka spännande plantor LS!