tisdag, maj 19, 2009

Bildkavalkad v. 21


Så här ser det ut den här veckan. Lite gräs kan man ana, svagt grönskimrande.


Ängsblomma i kvällsljus. Det är så spännande att se vad som kommer i ängen. Jag känner bara igen blåklint och förgätmigej, den här blomman vet jag inte alls vad den heter. Men fin är den!


Häggmisplarna blommar så fint. Vem vill ha Magnolia när man kan få Häggmispel? Så här vacker på våren, bär på sommaren och så vackraste röda höstfärgen.


Det kanske inte ser så märkvärdigt ut men jag är otroligt nöjd med den här platsen bredvid sandlådan. Här ska vi ha kompost och redskapsbod så småningom. När nu det blir av.

2 kommentarer:

LS sa...

hej du! Den roda blomman ar rödblära, Silene dioca. Underbar! Kolla med min mamma eller min brorsa, hon byggde en enkel superkompost som fungerar jattebra.

RosaMilton sa...

Rödblära! Hoppades lite på att någon skulle veta! Tack!

Vi har en kompost redan, fast den har vi på ett annat ställe just nu, ska flyttas tillbaks snart. Det är fantastiskt med kökskompost, vilken jord det blir!