fredag, maj 08, 2009

Fredagsvånda

Jag är seg, seg, seg idag. Och nu väntar först en dag hemma med småttorna, brödbak och hålla efter dem så inte gräsmattesådden blir helt fördärvad och sedan 3 jobbdagar. Sedan reser Stefan till Spanien en vecka. På kurs ska jag väl tillägga. På schemat idag står: Tvätta, plocka in tvätt, baka bröd, städa ett badrum, laga lunch (tänker fuska med rester för tredje dagen i rad). Betala en räkning. Egentligen skulle jag behöva handla för att åstadkomma en vettig middag men det överlåter jag åt Stefan. Höjdpunkten är att jag ska ladda inför jobbhelgen med att springa ikväll. Julius har match så jag följer med och springer under tiden. Det är verkligen underbart att springa på vårkvällar, dels är det fantastiskt med endorfinkicken efteråt men det är faktiskt också härligt under tiden. Trot eller ej.

Nästa vecka ska jag prova ut inlägg så att jag ska kunna förlänga löprundorna utan att få ont i knäna. Sedan funderar jag lite halvhjärtat på att klämma in styrketräning på gymmet innan jobbet på söndag. Jag är snart i mål med min egen utmaning att klara 20 armhävningar (på tå) och att 1 (!) chin. Att öka min överkroppsstyrka och bålstyrka har helt klart varit bra, jag har aldrig ont i ryggen numera, kan känna mig lite stel ibland, men då är det bara att köra några yogaövningar eller använda spikmattan.

Så nu försöker jag att inte gruva mig så mycket för jobbhelgen. Jag vet ju att tiden går fort när jag väl är på plats. Och inte att förglömma, att det kommer att vara kul också.

Inga kommentarer: