söndag, maj 31, 2009

Ensam hemma

Igår efter jobbet var jag ensam hemma. HELT ENSAM! Och jag hann med så otroligt mycket av vad jag ville göra! Röjde både inne och ute och plockade undan. Nu har jag sått bönor och fixat i kökslanden, ställt ut alla inomhusväxter som ska ha sommarlov ute, städat altanen och framsidan. Jag har säkert slängt hundraelva pinnar som släpats hem av Julius som troféer och vapen (han har fortfarande hundraelva kvar), Och så hann jag städa tvättstugan som alltid är full med grus och sand och tvätt, smutsig som ren och så en massa skräp förstås. Dessutom drack jag ett glas vin på trappan i kvällsolen. Nu väntar jobbet igen. Igår var en halvstökig förmiddag, hoppas, hoppas att vi har eftervårdsplatser så det räcker idag. Och så hoppas jag på drägligt arbetstempo förstås.

Inga kommentarer: